tisdag 13 mars 2012

Håll i hatten!


Så här såg det ut i vardagsrummet förra våren när jag packade solhattar som skulle skickas till butikerna i Sthlm. Hattar till höger och hattar till vänster.
Färgglada solhattar är det jag syr allra mest av och nu när säsongen är här går symaskinen varm. Ångrar mig lite att jag skjutit upp det tråkiga momentet att förse hattarna med knytband, borde gjort en storlek i taget. Nu sitter jag här och surar när det ska sys fast band på 500 solhattar... roligare kan man ha det!
Men åhh så skönt det är att ha en rymlig ateljé att jobba i och i slutet av veckan när jag planerar att packa ihop en första leverans till Sthlm behöver inte vårt hem invaderas av hattar. Min kära familj behöver inte ens märka av att det råder hatthysteri i emmaloppafabriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar