torsdag 15 mars 2012

Små magiska ögonblick



Det har varit en intensiv höst och vinter. Att jobba sex dagar i veckan är inte alltid roligt även om jag älskar det jag gör. Det som är tråkigt är ju snarare allt man känner att man inte hinner göra, som att umgås mer med familj och vänner.
Jag vet att jag stressar för mycket och jag vet att jag borde stanna upp oftare och bara vara i nuet. Jag jobbar på att hitta en bra balans, inte så lätt, men vissa dagar är jag i närheten och det tänker jag vara nöjd med.
För några veckor sen tog jag ledigt från butiken en lördag så att jag och barnen kunde åka iväg och hälsa på mormor över en helg. Det blev en välbehövlig långhelg med mycket vila, frisk luft, god mat, gott vin och en massa mormorsmys.
Att vakna på morgonen, hyfsat utvilad faktiskt eftersom jag inte jobbat framför datorn till midnatt, är ju bara det rätt så fantastiskt. Att sen se ut genom fönstret och mötas av en vackert rosa himmel, dricka sitt morgonte i lugn och ro och känna lugnet, för just den här dagen finns inga tider att passa, det gör underverk för ens kropp och själ.
Idag har inte varit en sån dag, tyvärr. Men även om jag stressat som en tok och allt har varit lite kaosartat, så har jag ändå trippat runt på små moln. För idag har jag haft med mig den sköna känslan som spred sig i hela kroppen efter en alldeles magisk konsert jag var på igår kväll. Anna Ternheim. Vilken underbar kväll. Vilken sagolik röst. Vilken enastående artist. Jag är såld!

1 kommentar:

  1. Det låter helt fantastiskt! Önskar jag hade varit med. Stor kram

    SvaraRadera